Geen objecten gevonden

Publicatiedatum: 27-06-2018

Servatius sluit 2017 positief af.

2017 was een positief jaar voor Servatius.
Het hoge positieve resultaat wordt met name veroorzaakt door waardestijgingen van de woningen. Als we deze waardestijgingen buiten beschouwing laten, houden we uit de huur en verkoop na betaling van rente zo’n 20 miljoen over om te investeren in de woningen van onze huurders.

We besteden veel geld aan woningverbetering. Dit alles ten gunste van onze huurders. De komende vier jaar gaan we voor zo’n 60 miljoen euro ruim 1200 woningen renoveren en verduurzamen. Daarnaast investeren we in nieuwbouw zo’n 30 miljoen euro. Dit om onze huurders een goed thuis te bieden. Nu en in de toekomst.

Uit de jaarrekening blijkt een positief resultaat van 150 miljoen euro. Dit is het gevolg van eenmalige herwaarderingen die het vermogen van Servatius versterken, maar geen contant geld opleveren dat geïnvesteerd kan worden. Dit geld heeft Servatius niet op haar bankrekening staan. Deze waardestijging zit in de stenen. En net zoals in het echte leven kun je met je huis geen rekeningen betalen. Dit geldt ook voor een woningcorporatie.

In één oogopslag zien wat we in 2017 hebben gedaan? Klik dan op onderstaande afbeelding.

Benieuwd naar ons volledige jaarverslag? Klik dan hier.

Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden